Zordix är Årets marknadsförare 2019

En mycket glad Matti Larsson tar emot priset som Årets marknadsförare. Prisutdelare var Nils Paulson och Anna Wikholm Kjellberg. Foto: Mikael Hansson.

Zordix fortsätter att vinna uppmärksamhet. Vid Umeågalan 2019 hyllades spelföretaget som Årets marknadsförare.

Spelföretaget Zordix rör sig på såväl en nationell som en internationell marknad. Spel- och gamingbranschen växer kraftigt och är starkt konkurrensutsatt med stora utmaningar för marknadsföring och kommunikation.

Zordix har genom ett målmedvetet, hårt och idogt arbete tagit sig till en framstående position med ett mycket starkt varumärke mot sina målgrupper. Varumärkesarbetet har visat på verkliga framgångar för såväl företaget som de egna spelen och har på relativt kort tid gett stora framgångar.

För ett år sedan börsintroducerades bolaget, vilket gett större uppmärksamhet för verksamheten. Omsättningen har under 2018 fördubblats och tillväxten fortsätter med stark fart också under 2019. Första kvartalet i år ökade omsättningen med nära 600 procent jämfört med samma period under förra året.

Nyligen meddelade också företaget att det köper upp spelstudion Dimfrost från Norrköping, ett första steg i en ny strategi av förvärv.

Zordix har fått affärsstöd av Uminova innovation. Priset som Årets marknadsförare 2019 delas ut av Marknadsföreningen Umeå. Det ska gå till ett företag eller en förening, institution eller enskild person med lokal förankring som utfört en marknadsföringsprestation utöver det ordinära.