Paketering och användarupplevelse i fokus på Umeå Tech Arena

Lidia Oshlyansky är huvudtalare på Umeå Tech Arena den 25 november.

Att kunna paketera sin tekniska produkt eller tjänst på ett attraktivt och begripligt sätt är ofta en nyckel för att lyckas. Umeå Tech Arena den 25 november fokuserar på just detta.

– Alla startups och teknikbolag brottas med utmaningen i att förklara sin komplexa produkt för sina kunder. Funktioner och teknisk smartness i all ära, men för att lyckas bli unik behöver man kunna höja blicken och paketera sitt värde, vilken kundnytta du levererar och vad man som varumärket står för. Det skapar konkurrensfördelar och bygger trovärdighet för såväl produkten som bolaget, säger Sara L Olofsdotter, affärsutvecklare på Uminova Innovation.

Anmäl dig till Umeå Tech Arena.

När Umeå Tech Arena, Uminova Innovations stora event för entreprenörer, startups och tekniktokiga är tillbaka den 25 november är det paketering som står i fokus. Under eventet, som denna gång komprimeras och hålls digitalt, får deltagarna inspiration hur de genom effektiv paketering kan lyckas som startup eller teknikbolag. Huvudtalare under eventet är Lidia Oshlyansky.

– Lidia har mer än 20 års erfarenhet av användarupplevelser från internationella bolag som Spotify, Google, Schibsted och Nokia. Det känns otroligt spännande och inspirerande att hon nu deltar på Umeå Tech Arena, säger Linus Stark på Uminova Innovation.

– I vår informationsfyllda värld är det oerhört svårt att kunna nå ut och berätta vilka vi är, vad vi gör och vilket värde vi kan tillföra för våra potentiella kunder. Hur vi paketerar oss själva och våra produkter är ofta hur vi kan bli ihågkomna och uppfattas. På Umeå Tech Arena kommer jag fokusera på ett konkret exempel hur man kan tackla denna tuffa uppgift, säger Lidia Oshlyansky.

Startups tar fram prototyper

Lidia kommer även att, tillsammans med två av Uminova Innovations startups, arbeta fram en prototyp på hur just de kan paketera sin produkt. Det blir ett tillfälle att i praktiken lära av en mästare hur de genom sin produkt kan visa vilka de är och vad de levererar. Publikdeltagarna kommer sedan få en chans att ge sina åsikter på hur väl de har lyckats.

Umeå Tech Arena livesänds via en digital plattform framtagen av Umeåbolaget Coeo Events.

– Det digitala eventformatet gör det möjligt att som deltagare kunna interagera på ett fantastiskt sätt med talarna, poängterar Linus Stark.

Efter huvudprogrammet anordnas ett virtuellt mingel där deltagarna själva kan välja vilka andra gäster de vill samtala med genom videosamtal, både enskilt och i grupp.

– Som gäst på Umeå Tech Arena får du helt enkelt en komplett eventupplevelse, fast digitalt, säger Linus Stark.