E-handel del av samarbete mellan Rapunzel och Dizparc

Rapunzel of Sweden

Dizparc utvecklar nya digitala lösningar för löshårsföretaget Rapunzel of Sweden, som har försäljning till kunder i över 60 länder. Båda bolagen har kontor i Umeå.

Genom samarbetet med Dizparc har flera digitala lösningar införts för att ge Rapunzel en grund där såväl företagets effektivitet som kunderbjudande kan förbättras och vidareutvecklas.

Lösningen som implementerades baseras på affärssystemet MS Dynamics NAV, med en branschspecifik lösning för detaljhandeln som kopplar samman ekonomi, försäljning, service och drift.

Då e-handel är Rapunzels främsta försäljningskanal så skapade Dizparc en integration mellan affärssystemet och Rapunzels e-handelsplattform. Företaget har även implementerat beslutsstöd baserat på PowerBI med hjälp av Dizparc, för förbättrad uppföljning och styrning av verksamheten och försäljningen. Genom lösningen får Rapunzel aktuella och relevanta nyckeltal vilket gör styrningen och utvecklingen av verksamheten mer effektiv.

– Vi är väldigt nöjda med Dizparcs stöd i vår digitala utveckling. Genom den lösning som Dizparc implementerat har vi fått en plattform som förenklar våra interna rutiner och som ger oss möjlighet att kontinuerligt jobba för att förbättra och förenkla våra kunders köpupplevelse, säger Johanna Saidi, Head of Business Development and IT på Rapunzel.

– Vi är glada och stolta över vårt samarbete med Rapunzel. Dizparcs främsta uppgift är att utveckla våra kunder att ta nästa steg på deras digitala utveckling, och det upplever vi verkligen att Rapunzel gör och det är väldigt roligt att få vara med och hjälpa till på den resan, kommenterar Thomas Johansson på Dizparc i Umeå.

Fakta om Dizparc

Idag har Dizparc cirka 150 medarbetare och finns, förutom i Umeå, i Jönköping, Stockholm, Värnamo, Halmstad, Anderstorp, Halmstad, Nässjö och Malmö. Bland kunderna finns företag som Bufab, Holmgrens Bil, Komatsu, Plantagen, Trivselhus, Rototilt, Umeå Energi och Nolia.