Stark tillväxt för A3 med fler bredbandskunder

Bredbandsbolaget A3 ser fortsatt stark tillväxt trots coronapandemin. På bilden Paul Monga, vd.
Bredbandsbolaget A3 ser fortsatt stark tillväxt trots coronapandemin. På bilden Paul Monga, vd.

Trots rådande pandemi har A3 visat sig otroligt stark på marknaden och slår rekord i nya kunder.

Under det andra kvartalet 2020 visar Umeåbaserade A3 en stor tillväxt med över 4 700 nya bredbandskunder netto i öppna stadsnät, och kvartalets sista del blir strax över 164 000 kunder.

Kundintaget är fortsatt starkt även in i det tredje kvartalet där A3 i juli 2020 har uppnått årets toppnotering för antal aktiverade kunder under en kalendermånad.

– För oss är det viktigt att visa att vi kan generera organisk tillväxt. Vi växer utan att öka kundanskaffningskostnaden per kund, vilket är i linje med tidigare kvartal – samtidigt som kundförluster håller sig på en fortsatt låg nivå. Det ökade kundintaget gör att den totala investeringen för kundanskaffningen ökar under perioden med ca 2,5 miljoner i jämförelse med förgående kvartal, säger Moses Ntereke, Head of Private Sales, A3.

– Konkurrensen på bredbandstjänster är knivskarp, och nu när fiberutrullningen avtar krävs det en större aktivitet med prissättning och kampanjer på alla marknader vi finns. Vi har även ökat fokus och närvaro på de digitala säljkanalerna och möter kunderna där de väljer att handla, och jämföra, tjänster, fortsätter han.

Resultatet av den investering A3 gjort gällande kampanjer och marknadsföring kommer att visas i kommande perioder.

– Trots läget som råder i samhället med Covid-19, där många av våra medarbetare arbetat på distans, har vi lyckats hålla en fortsatt hög aktivitetsnivå som nu visar tydliga resultat. När vår Sunrise-portfölj visar en stark tillväxt innebär det en viktig signal för hela marknaden att A3 är en spelare att räkna med, säger Paul Moonga, vd, A3.