Fotbollsspel från Skellefteå i stark Europalansering

Pär Hultgren, vd Gold Town Games.
Pär Hultgren, vd Gold Town Games.

Lanseringen av mobilspelet World Football Manager i Europa har överträffat alla förväntningar, menar bolaget Gold Town Games.

Italien sticker ut som en positiv överraskning för World Football Manager, WFM, och är idag den tredje största marknaden efter Sverige och Storbritannien, berättar Gold Town Games i ett pressmeddelande. Bolaget, som har sitt säte i Skellefteå, konstaterar att intäkterna från WFM under den begränsade lanseringsperioden ökat med 200 procent i jämförelse med tidigare månader.

En nyckel till framgång är hur ofta användare kommer tillbaka för att spela spelet igen. Här ligger spelet fortsatt några procentenheter lägre än önskat. Bolaget fokuserar därför sina resurser på att förbättra användarupplevelsen för att stärka viljan att återkomma till spelet.

Under de kommande sommarmånaderna fortskrider utvecklingsarbetet med att förbereda WFM för vidare lanseringar. Med implementeringen av funktionen Social Leauge ges användarna möjlighet att komma varandra närmare i spelet.

– Vår bedömning är att potentialen för spelet är väldigt stor och så snart användardatan är analyserad och eventuella justeringar är på plats intensifieras marknadsföringen av World Football Manager, kommenterar vd Pär Hultgren.